Népfőiskolánk kezdetektől vállalt céljai között szerepel az esélyegyenlőség megteremtése, elősegítése. Sajátosságainkhoz igazodó, a magyarságtudatot és a kereszténység értékeit képviselő rendezvényeinken a speciális célcsoportok számára is befogadó, igényeiket figyelembe vevő környezetet igyekszünk biztosítani, valamint olyan programokat szervezni, melyek lehetővé teszik számukra a kultúrához való egyenlő hozzáférést. Ezúttal a veszprémi Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény kilenc, speciális igényű 7.osztályos diákja számára szerveztünk múzeumlátogatást.
Az Összetartozás Népfőiskola szervezésében, 2025. április 4-én a Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény kilenc, speciális igényű 7.osztályos diákja tehetett látogatást a Trianon Múzeumba.
A veszprémi diákok egy élménydús tanulmányi kirándulás keretében, tárlatvezetésen és múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt. A gyerekek rendkívül érdeklődőek voltak, hiszen az iskolában éppen az I. világháború eseményeit és Trianont tanulták történelemből. A Térj a tárgyra! múzeumpedagógiai foglalkoztatóteremben, melynek célja, hogy a látogatókkal közvetlenül is megismertesse a korszakra leginkább jellemző eszközöket, olyan tárgyakkal találkozhattak testközelből, amelyeket nemcsak megnézhettek, hanem meg is érinthettek, kézbe vehettek. Ez az élmény segítette az elvont tananyag konkrétumokhoz kötését, a valóságos élmény megélését.
Vendégeink interaktív tárlatvezetés során ismerték meg a múltat, a múzeumpedagógusok pedig személyre szabottan igyekeztek minden kérdésükre válaszolni. Az esemény végén a gyerekek egy finom süteménnyel és frissítő üdítővel zárhatták a napot a múzeum Apponyi-kávézójában.
A diákok búcsúzáskor elmondták, hogy még biztosan visszatérnek. A látogatásról közösségi oldalukon is beszámoltak, megköszönve „a lehetőséget, a gondos, odafigyelő előadást”.
Legutóbbi hozzászólások